Skip to: Site menu | Main content

Kettlebelltraining

Kettlebell Oefeningen

Onderstaande oefeningen zijn bedoeld om u een indruk te geven van wat er zoal mogelijk is met een Kettlebell. Uiteraard is het slechts een kleine greep uit de vele Kettlebell oefeningen.

Echter, Kettlebelltraining kan zelfs met een klein aantal zeer eenvoudige oefeningen al buitengewoon intensief zijn! Vooral de wijze van uitvoering is bij Kettlebelltraining van groot belang!

Lees eerst onze 'Safety Rules' alvorens met enige vorm van Kettlebell Training te starten. Voor meer informatie over workshops en opleidingen kunt u kijken op www.KettlebellAssociation.nl.

Two Arm Swing

2 Arm Kettlebell SwingDe Swing is de basis van alle Kettlebell oefeningen en is daarom van cruciaal belang om deze perfect te beheersen.

De Swing leert de cliënt de ‘hip trust’,gebruik te maken van het hele lichaam en het vastzetten van het hele lichaam. De Swing is met name geschikt voor het trainen van endurance en explosieve ‘hip trust’. De Swing is tevens 1 van de beste oefeningen ter versterking van iemands onderrug.

De basis voor de Swing is de Stiff leg deadlift. De cliënt leert zo gebruik te maken van zijn heupmusculatuur en de juiste houding vast te houden.

Uitgangshouding 

Start 

Einde                                      

Aandachtspunten 

Windmill

WindmillDe windmill is één van de beste ‘core’ oefeningen en zorgt tevens voor een enorme flexibiliteit van de romp en heupen.

De windmill is uitermate geschikt voor het trainen van iemands schouderstabiliteit.

Uitgangshouding                   

Start                                       

Einde                                     

Aandachtspunten                   

 

 

 

 

 


Kettlebell Thruster

Kettlebell Thruster

De Thruster is de ‘king of all exercises’ wat betreft het verhogen van de vetverbranding. Omdat de Thruster in één beweging bijna het gehele lichaam traint zorgt deze voor een enorme krachtoename en vetverlies.

De Truster is ideaal voor mensen die weinig tijd hebben om te trainen. Acht afwisselende series van 8 herhalingen tussen links en rechts is meer dan voldoende om de geweldige effecten van de Thruster te ervaren.

Uitgangshouding

Start   

Einde  

Aandachtspunten

 


 





Advertentie

Kettlebell Association